Moederdag: Voor een crème van een mama!

b372f60a-b044-4981-a36f-638fc2068d7f-1

De kinderen ontwerpen een eigen ijsje voor hun lieve mama. 

Ik heb jammer genoeg geen foto's van het proces, omdat we heel erg gefocust waren tijdens het maken. 

We beginnen met het maken van de vorm van een ijsje uit krantenpapier. We maken een horentje en drie bollen (op een stokje). We steken het stokje met de bollen in het horentje. We plakken alles goed vast aan elkaar met plakband. 

Daarna beplakken we ons ijsje met wit papier en behangerslijm = papier maché. 

Vervolgens schilderen we de drie bollen naar de lievelingssmaken van de mama's. Dat is een uitdaging om de verf niet te laten overgaan in de volgende bol. Netjes schilderen dus!

Als laatste stap schilderen we het horentje. 

Wie wil mag nog chocoladesaus op de bollen tekenen met alcoholstift. 

Juf Isabelle vernist de bollen, zodat het ijs blinkt. 


Wat een prachtige resultaten!